دکتر علی طاهری نیا » جراحی بینی » جراحی بینی گوشتی 100% تضمینی + نمونه کار و فیلم واقعی
مدت زمان مطالعه ۳۱ دقیقه

جراحی بینی گوشتی 100% تضمینی + نمونه کار و فیلم واقعی

عمل-جراحی-بینی-گوشتی

جراحی بینی گوشتی یکی از روش‌های جراحی است که برای اصلاح شکل و اندازه بینی انجام می‌شود و به عنوان یکی از محبوب‌ترین جراحی‌های زیبایی شناخته می‌شود. این نوع جراحی، به عنوان یک راه حل موثر برای اصلاح انحراف، کوچک کردن اندازه، و بهبود تناسب بینی با سایر ویژگی‌های صورت، مورد استفاده قرار می‌گیرد. با پیشرفت‌های پزشکی و فناوری، جراحی بینی گوشتی به یک فرصت برای بهبود ظاهر بینی و افزایش اعتماد به نفس برای افراد تبدیل شده است. در این مقاله، به بررسی مزایا، روش‌ها، و نکات مهم مرتبط با جراحی بینی گوشتی خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.

نمونه کارهای جراحی بینی گوشتی دکتر علی طاهری نیا متخصص گوش و حلق و بینی

جراحی-بینی-گوشتی
عکس-جراحی-بینی-گوشتی
تماس-با-دکتر-علی-طاهری-نیا

بینی، اصلی ترین راه جهت ورود هوا به بخش دستگاه تنفسی می باشد، که بخش فوقانی بینی از بخش تحتانی بینی باریک تر می باشد و این بخش با مخاط بویایی بینی (گیرنده های بویایی در این بخش قرار دارند) پوشیده شده است. بخش تحتانی از بخش فوقانی بینی به میزان دو سوم پهن تر می باشد، که این بخش بوسیله مخاط تنفسی ضخیم پرعروقی پوشانده شده است. به ناحیه برآمده و سطحی، بخش خارجی بینی گفته می شود که از دو بخش استخوانی و غضروفی تشکیل شده است. استخوان های بینی به شکل هرمی و مستطیلی می باشند که در نواحی زیر استخوان پیشانی قرار گرفته است و در هر شخص اندازه و شکل آن متغیر می باشد.

از بخش سوراخ های عقبی بینی تا بخش سوراخ های خارجی بینی را حفره بینی می گویند، که این بخش توسط دیواره میانی بینی به دو بخش نیمه راست و نیمه چپ تقسیم بندی شده است. ارتفاع هر حفره ۵ سانتی متر می باشد که دارای طول ۵ الی ۷٫۵ است.

بیشتر بخوانید: جراحی بینی استخوانی

ساختمان-بینی

جراحی بینی گوشتی چیست؟

جراحی بینی گوشتی یک نوع جراحی بینی است که به منظور اصلاح شکل یا اندازه بینی انجام می‌شود. این نوع جراحی معمولاً برای کاهش یا اصلاح اندازه پره های بینی، اصلاح انحراف یا بهبود تناسب بینی با سایر ویژگی‌های صورت انجام می‌شود. در این روش، با برش و حذف بخش‌های اضافی بینی و یا انجام ترمیمات بر روی استخوان بینی، شکل نهایی بینی به دست می‌آید. این جراحی ممکن است به صورت باز یا بسته انجام شود، و پس از آن باید به دستورات پزشک پس از جراحی رعایت شود تا بهبودی بهتر و سریع‌تر صورت گیرد.

جراحی این نوع از بینی ها بدلیل داشتن پوست ضخیم بسیار دشوار می باشد و باید به صورتی انجام شود که بینی بعد از جراحی دچار افتادگی نشود .در جراحی بینی گوشتی که با اهداف بهبودی شکل ظاهری بینی صورت می گیرد جراحی بروی بافت سخت یعنی استخوان و غضروف انجام می گیرد. توصیه می شود برای انجام این جراحی به بهترین جراح بینی گوشتی مراجعه کنید تا به نتیجه مورد انتظار خود دست پیدا کنید.

در جراحی بینی گوشتی، با تراشیدن غضروف و در برخی موارد برداشتن غضروف و جابه جایی آن به راحتی می توان این نوع از بینی ها را کوچک کرد. در جراحی بینی گوشتی در سوراخ های بینی توسط جراح برش های کوچکی ایجاد می شود تا بوسیله آن بتواند به استخوان تحتانی دسترسی داشته باشد و مشکلات آن را برطرف نماید. در این نوع از بینی ها نباید افراد توقع بینی فانتزی داشته باشند و در واقع باید افرادی که دارای بینی های گوشتی می باشند. انتظارات واقع بینانه ای از جراحی بینی خود داشته باشند زیرا نتیجه جراحی بینی های گوشتی بدلیل داشتن پوست ضخیم و همچنین بدلیل این که این نوع از بینی ها دارای پره های بینی پهن و ضخیمی می باشند و تغییرات ایجاد شده بروی بینی در حین جراحی بینی به خوبی نشان داده نمی شود طبیعی می باشد.

عمل-بینی-گوشتی
نمونه-کار-جراحی-بینی-گوشتی

در جراحی بینی های گوشتی، اگر استخوان بینی به خوبی برداشته شود و غضروف ها با ظرافت و با دقت بسیار زیاد تقویت شوند نتیجه ی آن بسیار ایده آل و زیبا خواهد شد. هدف جراح بینی در جراحی بینی های گوشتی کاهش بافت از یک قسمت و افزایش بافت به دیگر قسمت بینی می باشد. بافت پیوند زده به بینی از غضروف تیغه ی بینی فرد گرفته می شود. معمولا تیغه ی بینی بیمار صدمه دیده است و این باعث می شود که جراح از غضروف گوش برای پیوند استفاده کند .این پروسه به ظاهر گوش خللی وارد نمی نماید.بینی به دو قسمت تقسیم می شود. ابتدا بینی های استخوانی که از تعداد زیادی غضروف و مقدار کمی پوست تشکیل شده اند سپس بینی های گوشتی که ضخامت و پهنی آن از پوست و چربی های زیر آن صورت گرفته است. افرادی که دارای بینی گوشتی می باشند، باید در انتخاب جراح دقت کافی را صورت دهند. زیرا عدم مهارت جراح باعث بازگشت بینی به شکل و فرم اولیه خواهد شد و احتیاج به جراحی بینی ترمیمی پیدا می نمایند، در نتیجه عمل زیبایی بینی در آنان دو بار رخ خواهد داد. تفاوت جراحی بینی گوشتی و استخوانی به دلیل فرق این دو نوع بینی با یکدیگر است.

برای دریافت مشاوره از دکتر علی طاهری نیا، متخصص گوش و حلق و بینی و جراح بینی این فرم را پر کنید:

نام و نام خانوادگی
شماره تماس
فرم‌ با موفقیت ثبت شد!
خطایی رخ داده است. لطفا اطلاعات را به طور دقیق وارد کنید.

مزایای جراحی بینی گوشتی

قبل-عمل-بینی-گوشتیبعد-عمل-بینی-گوشتی
  • بهبود و متناسب شدن با چهره فرد
  • افزایش اعتماد به نفس
  • زیبایی چهره
  • درمان مشکلات مرتبط با تنفس

از دیگر مزایای عمل بینی گوشتی عبارتند از:

  • بهبود ظاهر ظاهری: اصلاح شکل و اندازه بینی می‌تواند باعث بهبود ظاهر بینی فرد شود و به افزایش اعتماد به نفس کمک کند.
  • اصلاح مشکلات تنفسی: در برخی موارد، جراحی بینی گوشتی می‌تواند مشکلات تنفسی و اختلال در تنفس و اختلال در تنفس را کاهش دهد.
  • رفع عوارض مرتبط با آناتومی بینی: اگر بینی دچار انحراف باشد، ممکن است باعث مشکلاتی مانند مشکل در تنفس، درد در ناحیه بینی، و یا عفونت‌های مکرر شود. جراحی بینی گوشتی می‌تواند این مشکلات را بهبود بخشد.
  • افزایش کیفیت زندگی: با بهبود عملکرد تنفسی و اصلاح شکل بینی، فرد می‌تواند کیفیت زندگی خود را بهبود بخشد و بهتر و با اعتماد به نفس بالاتر زندگی کند.
  • تناسب بینی با سایر ویژگی‌های صورت: جراحی بینی گوشتی می‌تواند به تناسب بینی با سایر ویژگی‌های صورت کمک کند، این امر می‌تواند به زیبایی کلی صورت کمک کند.

خصوصیات بینی گوشتی

در ادامهبه توضیح خصوصیات بینی گوشتی می پردازیم.

شکل ظاهری

اصطلاح بینی گوشتی اصطلاح غلطی است که در سطح جامعه رواج پیدا کرده. بینی در واقع از سه ساختمان تشکیل شده است استخوان غضروف و پوست پوشاننده آنها. اگر پوست روی بینی بیش از حد ضخیم کلفت و حاوی غدد چربی زیادی باشد بینی گوشتی گفته می شود. یکی از جراحی هایی که در بین افراد از محبوبیت بالایی و به خصوص جوانان واقع شده است، جراحی زیبایی بینی می باشد. باید ذکر کرد که جراحی بینی گوشتی کمی ریسک پذیر می باشد و در صورتی که به جراح بینی حاذق و با تجربه مراجعه شود نتایج می تواند مطلوب و ایده آل واقع شود. بینی هایی که از غضروف کمتر و پوست چربی بیشتری تشکیل شده باشد را جزء بینی های گوشتی طبقه بندی می نمایند.

پوست

اغلب بینی های گوشتی علاوه بر دارا بودن مقداری زیادی چربی و پوست ضخیم دارای قوز نیز هستند. از نظر ضخامت بینی های گوشتی به انواع مختلفی دسته بندی می شوند. تشخیص بینی گوشتی از استخوانی کار بسیار راحت و ساده ای است و هر شخصی قادر به شناسایی آن می باشد. اما تشخیص ضخامت توسط جراح بینی صورت می گیرد. به منظور ارزیابی ضخامت پوست بینی از پره های بینی استفاده می شود، زیرا لبه های پره های بینی از دو لایه ضخامت پوست ایجاد می شود و با لمس پره های بینی و یا عکس برداری از سوراخ های بینی جراح بینی قادر است که نوع بینی و تغییرات لازم آن را بررسی نماید.

غضروف

بینی های گوشتی، دارای غضروف های بسیار ضعیفی هستند و در واقع به نسبت بینی های دیگر دارای غضروف کمتری می باشند. بینی های گوشتی بدلیل داشتن ظاهر کلفت و پهن خود در ظاهر چهره فرد تاثیر بسیار زیادی می گذارند و از زیبایی چهره فرد می کاهند، بینی های گوشتی بدلیل داشتن ظاهر پهن، دراولین نگاه می توان آن ها را از یک بینی استخوانی تشخیص داد. بینی های گوشتی به دلیل داشت غضروف های کم و ضعیف در حین جراحی بینی نیاز به تقویت غضروف دارند، که این تقویت باعث می شود فرم بینی مستحکم تر و محکم تر شود. یکی دیگر از ویژگی های بینی گوشتی استخوان های نازک این نوع از بینی می باشد.

پره های بینی

از نظر ضخامت بینی های گوشتی به انواع مختلفی دسته بندی می شوند. تشخیص بینی گوشتی از استخوانی کار بسیار راحت و ساده ای است و هر شخصی قادر به شناسایی آن می باشد. اما تشخیص ضخامت توسط جراح بینی صورت می گیرد. به منظور ارزیابی ضخامت پوست بینی از پره های بینی استفاده می شود، زیرا لبه های پره های بینی از دو لایه ضخامت پوست ایجاد می شود و با لمس پره های بینی و یا عکس برداری از سوراخ های بینی جراح بینی قادر است که نوع بینی و تغییرات لازم آن را بررسی نماید.

02:01
truncate dir-rtl

فیلم واقعی عمل بینی گوشتی و نتیجه دیدنی آن

01:16
truncate dir-rtl

فیلم عمل بینی گوشتی خانم 29 ساله با پوست ضخیم

اقدامات قبل از جراحی بینی گوشتی

در این بخش به نکات مهم قبل از جراحی بینی می پردازیم:

معاینه

قبل از جراحی بینی، در جلسه مشاوره با پزشک خود از انتظاراتی که از جراحی بینی خود دارید صحبت نمایید. پزشک شما را جهت بررسی و ارزیابی هر چه بهتر معاینه می کند.

خوردن-و-آشامیدن-ممنوع

از 8 ساعت قبل از جراحی از خوردن و آشامیدن خودداری کنید. سعی کنید شب قبل عمل شام سبکی میل کنید و روز عمل ناشتا باشید.

منع-مصرف-دارو

مصرف داروهای رقیق کننده خون مانند آسپرین از 1 الی 2 هفته قبل از عمل ممنوع می باشد. اگر داروی خاصی مصرف می کنید حتما پزشک را در جریان قرار دهید.

منع-مصرف-الکل-و-دخانیات

استعمال دخانیات و قلیان از یک هفته قبل از عمل و همچنین یک هفته بعد از عمل ممنوع می باشد.

استحمام

شب قبل از جراحی حتما استحمام نمایی، به دلیل اینکه تا مدتی پس از جراحی به دلیل وجود اسپلینت قادر به حمام کردن نخواهید بود.

نکات مهم در رابطه با عمل بینی

متقاضیان عمل بینی گوشتی باید با دقت جراح بینی خود را انتخاب نمایند، زیرا نتیجه جراحی بینی گوشتی به جراح بینی خیلی وابسته می باشد. جراح بینی می تواند با استفاده از تکنیک های مختلف جراحی بینی، بینی را به گونه ای عمل کند که متناسب با فرم و سایر اجزای صورت باشد و از جراحی یک نتیجه ایده ال و خوبی را بگیرد. مهم ترین ویژگی بهترین جراح بینی در تهران، تبحر و تجربه او می باشد زیرا در صورتی که جراح بینی دارای تبحر و تجربه کافی نباشد و همچنین در جراحی خلاقیت کافی را نداشته باشد، نمی تواند بینی را  گونه ایی که رضایت فرد را به دست بیاورد انجام دهد.

آپارات-دکتر-علی-طاهری-نیا

دکتر طاهری نیا در جراحی بینی بسیار با تجربه می باشند و از تبحر بسیار بالای برخوردار می باشند و همچنین با سابقه طولانی مدت در زمینه جراحی بینی می تواند راهنمایی و مشاوره های لازم را در زمینه جراحی بینی در اختیار شما قرار بدهد. همچنین نظرات درج شده بیماران در بخش کامنت سایز را نیز می توانید مشاهده نمایید. امروزه جراحی بینی در بین افراد و بخصوص جوانان از محبوبیت خاصی برخوردار شده است. یکی از بهترین کاندیدای برای جراحی زیبایی بینی، افرادی اند که دارای بینی پهن و گوشتی می باشند.

از مهم ترین معیار می توان به تبحر و تخصص پزشک در پروسه عمل را ذکر نمود. در صورت دارا بودن تجربه کافی نتایج بعد از عمل بینی به بهترین وجه در فرم و شکل فرد ظاهر می شود. از دیگر معیارهایی که می توان در جراحی بینی گوشتی لحاظ نمود، سابقه درخشان جراح می باشد که برای اطلاع از این موضوع بهتر است که میزان رضایت مندی مراجعه کنندگان و نمونه کارهای جراح را مشاهده نمود.

پیام رضایت بیماران از دکتر علی طاهری نیا

رضایت-بیمار-از-جراحی-بینی
رضایتمندی-بیمار

جراحی بینی گوشتی چگونه انجام می شود؟

در جراحی بینی که پوست ضخیم و کلفتی دارد یک سری محدودیت هایی وجود دارد که حتما بیمار قبل از انجام جراحی نسبت به این محدودیت ها آگاهی کامل را داشته باشد. بینی که پوست ضخیم دارد نباید با جراحی آن را بیش از حد کوچک کرد، بلکه باید به آن فرم داد و ایرادات آن را برطرف کرد. اگر جراح به قصد کوچک کردن بینی ساختمان غضروفی و استخوانی را بیش از حد کوچک کند، این ساختمان جدید که کوچک شده تحمل وزن پوست ضخیم را ندارد و بعد از جراحی به مدت 6 ماه تا یک سال نشست و فروکش می کند و اصطلاحا برمی گردد. حتما آزمایشات قبل از جراحی بینی که توسط پزشک تجویز می شود را به طور کامل و سر وقت انجام دهید.

مراحل انجام جراحی بینی گوشتی

مرحله اول: تصویربرداری

جهت تشخیص دقیق مشکلات بینی، قبل از انجام عمل جراحی از زوایای از بینی تصویربرداری می شود. با استفاده از این تصویربرداری می توان هرگونه اشکال در بینی مانند شکستگی، انحراف بینی و … را مورد بررسی قرار داد.

مرحله دوم: بیهوشی

طی روند عمل جراحی بینی فرد باید در حالت بیهوشی قرار بگیرد تا جراح با آرامش این جراحی را انجام دهد و برای بیمار نیز مشکلی ایجاد نشود. معمولا بیهوشی به صورت بی حسی موضعی، آرام بخش وریدی و بیهوشی عمومی انجام می شود.

مرحله سوم: علامت گذاری و برش بینی

قبل از جراحی، آن نواحی از بینی که نیاز به برش دارد علامت گذاری شده تا جراحی با دقت و ظرافت هر چه بیشتری انجام شود. پس از آن ناحیه علامت گذاری شده برش داده می شود تا دسترسی به داخل بینی تسهیل گردد.

مرحله چهارم: انجام اصلاحات روی بینی و بخیه

در مرحله آخر تغییرات مورد نیاز روی بینی و رفع ایرادات و مشکلات بینی مانند کجی، قوز، انحراف بینی و … انجام شده و در نهایت بخیه ها در داخل و خارج بینی زده می شود.

مرحله اول
مرحله دوم
مرحله سوم
مرحله چهارم

مراقبت پس از جراحی بینی گوشتی

مراقبت های پس از جراحی بینی برای برخورداری از بهترین نتیجه و عدم بروز مشکلات احتمالی ناشی از عمل جراحی  از اهمیت بسیار بالایی برخوردار می باشد. برای کاش تورم ناشی از جراحی بینی می توانید در هنگام استراحت با استفاده از چندین بالش سر خود را بالاتر از حد معمول قرار دهید. از انجام دادن فعالیت های سنگین  بعد از جراحی بینی جدا خودداری نمایید. برای کاهش تورم ناحیه صورت می توانید از کمپرس یخ به گونه ای که 3 بار در روز و به مدت یک ربع استفاده نمایید. از مراقبت های بعد از جراحی بینی گوشتی می توان به موارد ذیل اشاره کرد:

  • بعد از جراحی بینی، ممکن است افراد با متخصری حالت تهوع و سرگیجه روبرو شوند که این امر بدیهی بوده وناشی از اثرات داروهای بیهوشی می باشد؛ در نتیجه این مورد جای نگرانی ندارد و به تدریج رفع می شود.
  • تا چند وقت پس از جراحی بینی گوشتی، تخلیه با فشار ترشحات بینی، تکلم طولانی و خندیدن زیاد ممنوع می باشد.
  • بیمار تا 7 روز بعد از عمل بینی می بایست از استحمام اجتناب نموده و در صورت نیاز، تنها مجاز به شستشوی گردن به پایین خود خواهد بود؛ البته در این مدت جهت شستشوی موها نیز باید از دستورالعمل ها و توصیه های جراح بینی تبعیت نمود.
  • افراد چند مدت پس از جراحی بینی باید از خوابیدن به پهلو اجتناب کنند و صرفا به حالت طاقباز ( به پشت) بخوابند.
  • جراحی بینی با هدف جلوگیری از بروز درد و کنترل درد احتمالی ناشی از عمل، اغلب داروهایی را تجویز می کند که باید دقیق و سر وقت مصرف شوند.
  • تا یکماه پس از جراحی بینی باید از ورزش های سنگین و تحرکات شدید اجتناب کرد.
  • تا دو هفته بعد از جراحی بینی، باید از مصرف الکل و استعمال دخانیات خودداری شود.
  • تا دو ماه بعد از عمل بینی، استفاده از انواع عینک طبی و آفتابی اکیدا ممنوع است و در صورت لزوم می توان از لنزهای تماسی استفاده کرد.
  • در دوران نقاهت جراحی بینی با کاهش مصرف نمک و ادویه بخصوص ادویه های تند می توان از تشدید ورم بینی پیشگیری به عمل آورد.

جراحی بینی گوشتی برای چه کسانی مناسب است؟

جراحی بینی گوشتی معمولاً برای افرادی که با مشکلات زیبایی یا عملکردی در بینی خود مواجه هستند، مناسب است. این مشکلات می‌تواند شامل انحراف بینی، کوچک یا بزرگ بودن نسبت به صورت، قسمت‌های ناهموار یا انحراف‌های دیگر باشد. همچنین، افرادی که دچار مشکلات تنفسی به دلیل ساختار نامناسب بینی خود هستند، می‌توانند از جراحی بینی گوشتی بهره‌مند شوند. اما قبل از تصمیم گیری برای این نوع جراحی، بهتر است با یک پزشک متخصص مشورت کنید و در مورد گزینه‌ها و انتظارات خود صحبت کنید.

روش های جراحی بینی گوشتی

جراحی بینی گوشتی به دو روش اصلی انجام می‌شود: جراحی بینی باز و جراحی بینی بسته که در ادامه به توضیح آن ها می پردازیم.

1. جراحی بینی گوشتی به روش باز:

در این روش، پزشک یک برش بزرگ در ناحیه بین دو سوراخ بینی که کلوملا نام دارد، ایجاد می‌کند و سپس پوست و بافت‌های زیرین را برای دسترسی به ساختار بینی برمی‌دارد. این روش به پزشک اجازه می‌دهد تا به طور دقیق ساختار بینی را تغییر دهد، انحراف‌ها را اصلاح کند، غضروف‌ها را تغییر دهد یا تغییراتی برای بهبود تنفس اعمال کند. پس از اتمام جراحی، پوست بینی مجدداً به جای خود قرار می‌گیرد و محل برش بخیه زده می شود. سپس جراح بینی را گچ می گیرد. در نهایت دستورات مراقبتی برای حفظ شکل و عملکرد مناسب بینی به بیمار داده می‌شود.

2. جراحی بینی گوشتی به روش بسته:

در این روش، پزشک یک برش کوچک در داخل بینی ایجاد می‌کند، بدون اینکه در خارج بینی برشی زده شود. این روش برش کمتری نسبت به جراحی باز دارد و به پزشک امکان می‌دهد تا به غضروف‌ها و سایر ساختارهای بینی دسترسی یابد. با این روش، امکان اصلاحات کمتری وجود دارد و برای جراحی هایی مناسب است که نیاز به تغییرات گسترده ای روی ساختار بینی ندارند. پس از اتمام جراحی، برش‌ها به طور معمول با بخیه بسته می‌شوند و فرآیند بهبودی نیز معمولاً سریع تر از روش باز است.

هر یک از این روش‌ها دارای مزایا و معایب خود هستند و انتخاب بین آنها بستگی به وضعیت خاص هر فرد و همچنین توصیه‌های پزشک دارد.

تکنیک های ترکیبی برای عمل جراحی رینوپلاستی بینی های گوشتی

برای بسیاری از بیماران از ترکیب روش های فوق استفاده می کنند. به عنوان مثال در مواردی که غضروف پایینی برای تغییر شکل دادن با تکنیک بخیه زدن انعطاف پذیر نباشد، از تکنیک محافظه کارانه دستکاری غضروف برای دستیابی به نتایج مورد انتظار بیمار استفاده می شود. در سایر موارد تغییر شکل سر بینی با بخیه می تواند با تکنیک غضروف سر بینی ترکیب شده و به یک ظاهر مناسب برای سر بینی فرد ایجاد نماید.

اینستاگرام-دکتر-علی-طاهری-نیا

یکی از ویژگی های جراحی بینی های فانتزی و عروسکی، کوچک شدن زیاد بینی است که ممکن است راه تنفسی بیمار تنگ شود و با مشکلات تنفسی روبرو شود و نتواند به فعالیت های طبیعی خود برسد و به دلیل محدودیت هایی که در جراحی بینی گوشتی وجود دارد در اکثر موارد نمی توان پس از جراحی فرم این نوع از بینی ها را عروسکی و فانتزی نمود. همچنین به دو صورت جراحی بینی باز و جراحی بینی بسته این عمل انجام می شود.

جراحی بینی گوشتی برای چه کسانی مناسب نیست؟

جراحی بینی گوشتی برای افرادی که بیماری های جدی دارند یا داروهای خاصی مصرف می کنند، مناسب نیست. همچنین، افرادی که انتظارات واقع‌بینانه‌ای از نتایج جراحی ندارند یا قادر به پیروی از دستورات پس از جراحی نیستند، ممکن است از این نوع جراحی منع شوند. علاوه بر این، افرادی که در شرایط پزشکی خاصی هستند، مانند مشکلات قلبی، خونریزی یا عفونت‌های جدی، باید قبل از تصمیم‌گیری برای جراحی بینی گوشتی، با پزشک خود مشورت کنند و وضعیت سلامتی خود را بررسی کنند.

همچنین این جراحی به افرادی که در سنین بالا قرار دارند، توصیه نمی شود. عوارض جراحی بینی در سنین بالا می‌تواند شامل مشکلاتی مانند افزایش خطر عفونت، خونریزی بیشتر، و زمان بهبودی طولانی‌تر باشد. همچنین، افراد مسن ممکن است دارای شرایط پزشکی دیگری باشند که می‌تواند ریسک‌های جراحی را افزایش دهد، مانند فشار خون بالا، دیابت، یا مشکلات قلبی. برای این دسته از افراد، مشورت با یک پزشک جراحی بسیار حیاتی است تا ریسک‌ها و مزایای جراحی برای آنها ارزیابی شود و تصمیم مناسبی اتخاذ شود.

قیمت جراحی بینی گوشتی

هزینه-جراحی-بینی-گوشتی

هزینه جراحی بینی گوشتی برای هر فرد با توجه به سن،‌ نوع پوست، شکل و اندازه بینی و نیازمندی های درمانی مانند انحراف بینی کاملا منحصر به فرد می باشد و با ویزیت و معاینه دقیق  فرد مشخص می شود. یکی از سوالاتی که اکثر متقاضیان بینی در وهله ای اول با آن مواجه می شوند هزینه جراحی زیبایی بینی می باشد، که باید گفت به منظور تعیین قیمت دقیق تر بهتر است که به جراح بینی مراجعه شود و بعد از معاینه و بررسی نرخ دقیق اعلام می شود.

نتیجه جراحی بینی های گوشتی

بینی گوشتی، در واقع زیبایی کار جراح را به خوبی نشان نمی دهد زیرا به دلیل ضخیم بودن پوستی که روی غضروف و استخوان را می پوشاند ، قابلیت این را که روی ساختمان بینی خوب بخوابد و نمای زیر آن را به نمایش بگذارد را ندارد بنابراین پوست ضخیم مانند یک لاستیک عمل می کند که روی قسمت غضروفی و استخوانی افتاده است. بنابراین چیزی به نام برگشت وجود ندارد. اما اگر قرار باشد بین دو بیمار که یکی از آنها دارای پوست طبیعی و دیگری پوست بینی ضخیم قطعا برای جراح بیمار با پوست بینی طبیعی ایده آل تر است نه پوست بینی بسیار نازک نه پوست بینی خیلی ضخیم. چنانچه متقاضی به جراح بینی حاذقی مراجعه نماید، نتایج موفقیت آمیز و مطلوب کسب می شود. هرچه جراح بینی خلاق تر و با تجربه تر باشد، نتیجه عمل ایده آل تر می باشد. جراحی بینی گوشتی یکی از حساس ترین جراحی های زیبایی به حساب می آید. در این نوع جراحی باید سوراخ های بینی متقارن باشند و تیغه ی میانی ظریف و زیبا جراحی شود.

شایان ذکر است که اشخاصی که دارای بینی های گوشتی می باشند، باید بعد از جراحی شکیبا و صبور باشند. مدت زمان انتظار برای رسیدن به هدف نهایی مقداری بیش تر از موارد دیگر طول می کشد و حتی ممکن است تا 1 سال زمان احتیاج باشد تا به فرم نهایی بینی دست پیدا کرد.

تورم بعد از جراحی بینی گوشتی

مساله دیگری که افراد با بینی گوشتی باید مد نظر قرار بدهند این است که همیشه در تمام افراد بعد از عمل جراحی بینی تورم در بینی ایجاد می شود و این تورم با گذشت زمان برطرف می شود. در افرادی که پوست نرمال دارند و بیش از حد ضخیم نیست این تورم حدود 6 ماه زمان لازم دارد تا از بین برود ولی در افرادی که بینی آنها پوست ضخیم دارد این تورم مدتی زمان بیشتری را احتیاج دارد تا از بین برود و در واقع بینی جا بیفتد و به شکل نهایی که مورد دلخواه است، برسد.

نتیجه گیری

همانطور که ذکر شد از مشکل ترین جراحی های زیبایی بینی، جراحی زیبایی بینی گوشتی می باشد. زیرا غضروف های داخل آن ضعیف است و درنتیجه افرادی که دارای این نوع از بینی ها هستند در انتخاب جراح خود باید بسیار دقیق باشند تا سریع تر به فرم زیبایی بینی  خود برسند و همچنین دوره نقاهت کوتاهی بعد از عمل به همراه داشته باشند. دکتر علی طاهری نیا با انجام انواع عمل های بینی به بهترین وجه این مشکلات و نقص ها را در افراد برطرف می نماید. برای اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان با شماره تماس بگیرید.

سوالات متداول جراحی بینی گوشتی

دکتر علی طاهری نیا

دکتر علی طاهری نیا

دکتر علی طاهری نیا متولد ۱۳۵۶ تهران، فارغ التحصیل پزشکی عمومی درسال ۸۳ از دانشگاه علوم پزشکی ایران و فارغ التحصیل سال ۹۱ در رشته تخصصی گوش، حلق و بینی از دانشگاه علوم پزشکی اصفهان می باشند. ایشان عضو انجمن جراحان گوش، حلق و بینی ایران هستند و بیشتر در کنگره های مرتبط با رشته تخصصی از جمله کنگره های بین المللی راینولوژی ایران شرکت نموده اند.
برچسب ها:
مقالات مرتبط
پرسش و پاسخ تکمیلی

سوالات شما در اسرع وقت پاسخ داده شده و از طریق ایمیل اطلاع رسانی خواهد شد

7 دیدگاه ها
  1. نبراس

    جراحی بینی گوشتی وقت گیر تر است یا استخوانی؟

    پاسخ
    • drtaherinia

      هیچ کدام هر دو عمل به تبحر جراح بینی بستگی دارد.

      پاسخ
  2. زهرا

    بینی من گوشتی بود عمل کردم الان سرش گرد شده میتونم جراحی ترمیم بینی انجام بدم که این گردی از بین بره؟

    پاسخ
    • دکتر علی طاهری نیا

      سلام به شما
      باید بعد از معاینه تشخیص داده شود اگر نیاز باشد جراحی ترمیم بینی انجام می شود.

      پاسخ
  3. علیرضا

    سلام می خواستم بپرسم ورم بعد عمل بینی گوشتی چقدر طول میکشه بره؟

    پاسخ
  4. نازیلا

    سلام آقای دکتر این حقیقت داره که بینی گوشتی دوباره به حالت اولیه برمیگرده؟

    پاسخ
    • دکتر علی طاهری نیا

      سلام چنانچه به یک جراح بینی حاذقی مراجعه نمایید اصلا عود پذیر نخواهد بود. بینی گوشتی بی بازگشت است به شرط آن که مراقبت های بعد از جراحی کامل و بی نقص اجرا شود.

      پاسخ
یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *