دکتر علی طاهری نیا » جراحی بینی » نحوه ی خوابیدن بعد از جراحی بینی
مدت زمان مطالعه ۳ دقیقه

نحوه ی خوابیدن بعد از جراحی بینی

مراقبت های بعد از جراحی زیبایی بینی به چه شکلی می باشد؟
در صورتی که بعد از جراحی بینی هم سطح زمین بخوابیم چه اتفاقی خواهد افتاد؟
آیا نحوه ی خوابیدن بعد از جراحی زیبایی بینی متفاوت خواهد بود؟
مراقبت های قبل از جراحی زیبایی بینی به چه شکلی می باشد؟

یکی از پروسه های پرطرفدار در بین افراد و به خصوص در بین جوانان جراحی زیبایی بینی یا عمل رینوپلاستی می باشد که اغلب افراد مایل به انجام آن هستند، در این مقاله به برخی از مراقبت های بعد از جراحی بینی از جمله: استحمام بعد از جراحی بینی، شستشوی بینی با سرم بعد از عمل، نحوه ی عطسه کردن و خندیدن و برخی دیگر از اقدامات به خصوص نحوه ی خوابیدن بعد از جراحی بینی را برای شما باز گو خواهیم نمود. از جمله دغدغه های فکری اغلب متقاضیان جراحی بینی در این است که مگر طرز خوابیدن قبل و بعد از عمل متفاوت خواهد بود؟ در اینجا دکتر علی طاهری نیا جراح بینی حاذق بر این نکته اشاره می کند که بعد از جراحی زیبایی بینی به دلیل این که مقداری تورم و کبودی ایجاد می شود متقاضی باید نحوه ی نشستن و خوابیدن مخصوص به خود را بداند. بعد از عمل به دلیل این که مقداری خونریزی از بینی اتفاق می افتد در نتیجه باید طوری قرار بگیرد که خون و مایعات در زیر پوست تجمع پیدا ننماید، به همین دلیل است که جراح بینی تاکید می کند که در روزهای نخست بعد از عمل فرد باید سر را طوری قرار دهد تا این مایعات از بینی او خارج شود، برای این منظور بهتر است که از چند بالشت نرم استفاده نماید.

نحوه ی خوابیدن بعد از جراحی بینی

شاید برای اغلب متقاضیانی که جراحی  زیبایی بینی را اعمال کرده اند این سوال نیز پیش بیاید که آیا بعد از جراحی زیبایی بینی می توان به پهلو خوابید؟ که پاسخ دکتر علی طاهری نیا جراح بینی بر این است که بهتر است زمانی که به پهلو قرار می گیرید از چند بالشت استفاده نماید تا سر به زمین قرار نگیرد و به بینی فشاری وارد نشود، با این اقدام هیچ گونه خونریزی در بینی رخ نخواهد داد. حتی پاسخ جراح بینی بر این می باشد که بیمار می تواند به این پهلو به آن پهلو شود فقط به شرط آن که به بینی فشار وارد نکند و باعث تورم بیشتر آن نشود.

دیگر سوالی که پیش می آید در این است که بیمار باید تا چه زمانی بدین حالت بخوابد و این نکات را رعایت نماید؟ که پاسخ جراح بینی بر این است که پیروی از این روش تا یک هفته الزامی است و بعد از آن می تواند طبق روال عادی بخوابدو به کارهای روزمره بپردازد.

دکتر علی طاهری نیا

دکتر علی طاهری نیا

دکتر علی طاهری نیا متولد ۱۳۵۶ تهران، فارغ التحصیل پزشکی عمومی درسال ۸۳ از دانشگاه علوم پزشکی ایران و فارغ التحصیل سال ۹۱ در رشته تخصصی گوش، حلق و بینی از دانشگاه علوم پزشکی اصفهان می باشند. ایشان عضو انجمن جراحان گوش، حلق و بینی ایران هستند و بیشتر در کنگره های مرتبط با رشته تخصصی از جمله کنگره های بین المللی راینولوژی ایران شرکت نموده اند.
برچسب ها:
مقالات مرتبط
پرسش و پاسخ تکمیلی

سوالات شما در اسرع وقت پاسخ داده شده و از طریق ایمیل اطلاع رسانی خواهد شد

0 دیدگاه
یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *