دکتر علی طاهری نیا » جراحی بینی » عمل بینی های پهن و گوشتی + فیلم واقعی عمل
مدت زمان مطالعه ۵ دقیقه

عمل بینی های پهن و گوشتی + فیلم واقعی عمل

عمل بینی های پهن و گوشتی یکی از چالش برانگیزترین جراحی های زیبایی بینی می باشند. به طور کلی بینی های بزرگ و پهن را به دود دسته گوشتی و استخوانی تقسیم بندی می کنیم که عمل بینی های پهن و استخوانی به دلیل وجود بیشتر غضروف ها و استخوان ها ساده تر از بینی های پهن و گوشتی می باشد. جراح زیبایی بینی برای برطرف کردن ایرادات بینی و کوچک کردن نیازمند غضروف های اضافی می باشد به همین جهت در بینی های پهن و گوشتی عمل جراحی بسیار ظریف و با پیچیدگی بسیار انجام می شود. چرا که کوچکترین اشتباهی در طی جراحی می تواند سبب افتادگی نوک بینی پس از جراحی شود. ب در صورتی که می خواهید در مورد عمل بینی های پهن و گوشتی اطلاعات جامعی کسب کنید تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

بینی پهن و گوشتی چه ویژگی هایی دارد؟

در بخش پیشین به این نکته اشاره کردیم که عمل بینی پهن و گوشتی کار حساس و پیچیده ای می باشد اما بینی پهن و گوشتی چه ویژگی هایی دارد؟

به طور کلی بینی پهن و گوشتی مشخصات زیر را شامل می شود:

  • پهن بودن غضروف های طاق وسط بینی ، تیغه پشتی بینی ، نوک بینی ، استخوان بینی ، غضروف های جانبی بالا و پایین
  • پهن بودن سوراخ های بینی
  • ضخیم بودن پوست بینی
  • گوشتی بودن بینی

ه همین جهت انتخاب بهترین جراح بینی گوشتی در تهران یکی از اقدامات اولیه برای انجام این مدل جراحی می باشد.

یکی از روش هایی که می تواند شما را به این نتیجه برساند که آیا بینی شما پهن و گوشتی هست یا خیر این است که انگشت شصت خود را به صورت افقی روی بینی خود قرار دهید و اگر اندازه بینی بیش از یک بینی انگشت بود نشان دهنده این است که شما بینی پهن و گوشتی دارید. با این وجود تنها پزشک تصمیم گیرنده نهایی در استراتژی جراحی بینی شما می باشد.

روش های جراحی بینی پهن و گوشتی

رینوپلاستی در بینی های پهن و گوشتی بسیار حساس و پیچیده می باشد. زیرا بروز کوچکترین اشتباه در فرآیند جراحی بینی می تواند برای همیشه موجب اختلال در سیستم تنفسی و یا افتادگی و بدفرم شدن بینی در افراد شود. جهت تغییر بینی های پهن و گوشتی و خوش فرم ساختن آن ها تکنیک ها و روش های مختلفی را پزشک می تواند برگزیند. بنابر نوع بینی و ضخامت پوست بینی این تکنیک ها متفاوت می باشند.

هم چنین ممکن است در برخی موارد جراحی کل بینی نیاز نباشد و تنها با اعمال تغییراتی چند بر روی بخشی از بینی بتوان به نتیجه دلخواه رسید. در نهایت انتخاب نوع جراحی در راستایی می باشد که کم ترین خطر و آسیب و بیشترین تغییر مثبت را برای فرد ایجاد کند.

جهت مشاوره عمل بینی پهن و گوشتی با دکتر طاهری نیا فرم زیر را ارسال کنید:

نام و نام خانوادگی
شماره تماس
فرم‌ با موفقیت ثبت شد!
خطایی رخ داده است لطفا دوباره تلاش کنید.

نمونه جراحی بینی پهن و گوشتی

بهترین روش جراحی بینی پهن و گوشتی چیست؟

بهترین روش جراحی بینی پهن و گوشتی جراحی باز می باشد که در آن پزشک به طور مستقیم به غضروف و استخوان بینی دسترسی داشته باشد. به همین دلیل جراحی بینی به روش بسته در بینی های پهن و گوشتی توصیه نمی شود.

بیشتر بخوانید : آیا عمل بینی با بی حسی درد دارد؟

آیا عمل بینی پهن و گوشتی بازگشت پذیر است؟

یکی از دغدغه های افرادی که با بینی پهن و گوشتی برای جراحی زیبایی بینی به ما مراجعه می کنند این است که آیا بعد از عمل فرم بینی به حالت قبل باز می گردد؟

بیشتر افراد تحت تاثیر زمزمه ها و حرف هایی قرار می گیرند که عمل بینی پهن و گوشتی فایده ای ندارد و پس از جراحی به حالت قبلی خود باز می گردد. در پاسخ باید بگوییم که این طرز فکر برای گذشته ها بود و امروزه تکنولوژی و روش های جراحی تا حدی پیشرفت داشته است که کمتر شاهد بازگشت بینی های پهن می باشیم.

توصیه های بعد از جراحی بینی پهن و گوشتی

مراقبت های بعد از رینوپلاستی در بینی های پهن و گوشتی بخش مهمی از نتیجه عمل را شامل می شود. تمامی نکات ذیل توسط پزشک به شما اطلاع رسانی می شوند. در این بخش چند مورد از مهم ترین آن ها را بیان می کنیم:

استفاده از کمپرس یخ تا دو روز بعد از عمل

توجه داشته باشید که استفاده از هر گونه دارو و مسکن به صورت خودسرانه مجاز نبوده و لازم است تنها داروهایی که پزشک تجویز کرده است مورد استفاده قرار بگیرند.

  • از خندیدن و یا گریه شدید پرهیز کنید
  • تا یک ماه غذاهای کم نمک مصرف کنید.
  • مصرف غذاهای نرم و مایعات توصیه می شود.
  • با احتیاط استحمام کنید.
  • از خوردن و نوشیدن غذاهای تند ، ادویه دار و چای و قهوه تا مدت ها پرهیز کنید.
  • آفتاب گرفتن و شنا تا 3 ماه پس از عمل ممنوع است.
  • برای خوابیدن لازم است از بالشت بلند استفاده کنید.

نتیجه گیری

برای عمل بینی پهن و گوشتی لازم است به یک جراح بینی حاذق و با تجربه مراجعه نمایید تا نتیجه خوب و بدون بازکشت از عمل بگیرید. برای مشاوره رایگان و رزرو نوبت از دکتر علی طاهری نیا متخصص گوش و حلق و بینی با شماره 021-44247536 تماس بگیرید.

دکتر علی طاهری نیا

دکتر علی طاهری نیا

دکتر علی طاهری نیا متولد ۱۳۵۶ تهران، فارغ التحصیل پزشکی عمومی درسال ۸۳ از دانشگاه علوم پزشکی ایران و فارغ التحصیل سال ۹۱ در رشته تخصصی گوش، حلق و بینی از دانشگاه علوم پزشکی اصفهان می باشند. ایشان عضو انجمن جراحان گوش، حلق و بینی ایران هستند و بیشتر در کنگره های مرتبط با رشته تخصصی از جمله کنگره های بین المللی راینولوژی ایران شرکت نموده اند.
برچسب ها:
مقالات مرتبط
پرسش و پاسخ تکمیلی

سوالات شما در اسرع وقت پاسخ داده شده و از طریق ایمیل اطلاع رسانی خواهد شد

0 دیدگاه
یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *