دکتر علی طاهری نیا » جراحی بینی » جراحی بینی مردانه | راهنمای کامل به همراه نمونه کار و فیلم واقعی
مدت زمان مطالعه ۹ دقیقه

جراحی بینی مردانه | راهنمای کامل به همراه نمونه کار و فیلم واقعی

جراحی بینی مردانه می تواند مشکلات بینی را از بین ببرد و ظاهری طبیعی و آراسته به چهره ببخشد. جراحی های زیبایی از جمله بینی، تنها مختص خانم ها نیست بلکه آقایان نیز از این جراحی استقبال گسترده ای کرده اند. شایان ذکر است که تفاوت جراحی بینی آقایان و خانم ها توسط جراح باید رعایت شود، زیرا در ابتدای امر به این موضوع توجه نمی شد و فرم بینی آن ها فانتزی، بسیار کوچک و یاعروسکی عمل می شد. یکی از مشکلاتی که آقایان با آن مواجه اند بزرگ و یا کوچک بودن بینی یا عدم تناسب بینی بعد از عمل است. اما امروزه با پیشرفت علم و افزایش تجربه و تبحر پزشکان جراح، بینی آقایان رابه صورت طبیعی و متناسب با فرم صورت و چهره جراحی می کنند. پزشکان  برای جراحی بینی در ابتدای امر به بررسی ایرادات ساختاری و سپس به خواسته فرد توجه می کنند، تا رضایت اورا جلب نمایند. در این مقاله قصد داریم درباره جراحی بینی مردانه اطلاعات جامعی در اختیار شما قرار دهیم. در ادامه مقاله با ما همراه باشید…

فیلم های اتاق عمل جراحی بینی آقایان دکتر علی طاهری نیا را مشاهده کنید:

02:45
truncate dir-rtl

فیلم واقعی جراحی بینی مردانه در اتاق عمل

01:45
truncate dir-rtl

فیلم جراحی بینی گوشتی مردانه با پوست ضخیم

آناتومی بینی مردانه به صورتی است که اغلب دارای یک پل برجسته و مستقیم به نوک بینی است که با زاویه 90 درجه بین بینی و لب بالا می باشد. همچنین در برخی مواقع مشاهده شده است که قوز روی بینی آقایان شایع تر از خانم ها است و شاید علت جراحی زیبایی بینی هم همین مورد باشد. بینی آقایان با شکل استخوانی و زمختی که دارد، اجزای صورتشان را تکمیل می نماید.

 کاندیدای مناسب برای جراحی بینی مردانه

برای دستیابی به نتیجه مطلوب و مورد انتظار عمل جراحی بینی مردانه، افراد باید دارای ویژگی هایی باشند. از جمله این ویژگی این است که فرد از لحاظ جسمی و روحی سالم باشد و انتظارات واقع بینانه ای از عمل جراحی بینی داشته باشد. همچنین باید در سلامت کامل جسمانی باشد که این مورد مهم توسط آزمایشاتی که قبل از عمل برای فرد تجویز می شود، مشخص می گردد. معمولا آقایان به دنبال داشتن بینی طبیعی و متناسب با سایر اجزای صورت می باشند و می خواهند با جراحی مشکلات بینی آن ها برطرف گردد. بنابراین کاندیدای مناسب جراحی بینی مردانه، آقایانی هستند که در عین رفع عیوب بینی تمایل دارند تا بینی شان حالت طبیعی و مردانه خود را حفظ نماید. خوشبختانه امروزه بیماران، قبل از عمل تحت بررسی کامل توسط بهترین جراح بینی مردانه قرار می گیرند و بهترین روند برای تعیین اینکه آیا وی کاندیدای مناسبی برای عمل جراحی بینی است، طی می شود.

عمل-بینی-مردانه
عمل-بینی-مردانه

برخی از نکاتی که باید در جراحی بینی آقایان رعایت شود

از جمله نکاتی که جراح بینی باید بسیار به آن توجه ویژه نشان دهد، این است که جراحی بینی مردان با جراحی بینی زنان تفاوت هایی دارد که این نکته نباید دور از چشم جراح باشد.

  • بینی مردانه نباید خیلی ظریف وسربالا باشد و فرم و شکل بینی های زنانه را به خود گیرد.
  • جراحی بینی مردانه باید به نحوی انجام شود که مشکلی برای تنفس در فرد ایجاد نکند.
  • خط پشت بینی و پیشانی مردان مقداری باید تنگ تر باشد و خط صاف بینی در مردها باید صاف و در زنان مقداری شیب دار باید باشد.
  • از جمله نکاتی بعد از جراحی بینی در این است که چسب زدن پس از جراحی بینی را بعد از جراحی باید به درستی استفاده شود و بهتر است که طرز درست زدن آن را از جراح خود بخواهید که به شما آموزش دهد.
  • فرم و شکل بینی آقایان باید نسبت به بینی خانم ها کمی بلندتر و درازتر باشد.
  • بینی آقایان باید نسبت به بینی خانم ها مقاوم تر و مستحکم تر در برابر صدمات باشد.
  • بینی آقایان باید، استخوان بندی قوی همراه با غضروف بیشتری داشته باشد.
  • حد فاصل لب با بینی آقایان باید نود درجه باشد.
  • بین بینی آقایان و پیشانی آن ها باید زاویه مناسب رعایت شود.
  • چنانچه بینی آقایان بیش از حد کوچک شود، باعث ایجاد مشکلات تنفسی و پولیپ بینی می شود.
  • چنانچه آقایان مشکل حادی هم چون شکستگی یا مشکلات تنفسی دارند، باید به جراح با تجربه و متبحر مراجعه نمایند.
  • در جراحی بینی آقایان باید فرم بینی متناسب با چهره فرد و کاملا طبیعی عمل شود.
  • قوس بینی آقایان بعد از عمل نباید کاملا رفع شده باشد.
  • بینی آقایان باید نسبت به خانم ها گوشتی تر باشد.
  • نوک بینی بعد از جراحی نباید بیش از حد رو به بالا باشد.
  • آقایان باید قبل از جراحی تمام خواسته ها و سلیقه های خود را به پزشک معالج توضیح دهند.
  • بهتر است که بعد از جراحی تغذیه مناسب داشته باشید و برای دفع و اجابت مزاج مصرف غذاهای آبکی تجویز می شود.
  • یکی از مواردی که متقاضیان خواهان دانستن آن می باشند در این است که آیا بینی جراحی بینی استخوانی با جراحی بینی گوشتی تفاوتی وجود دارد، که شایان ذکر است که بگوییم که بین جراحی بینی گوشتی با جراحی بینی استخوانی هیچ گونه تفاوتی ندارد و تنها تفاوت دوره نقاهت بعد از عمل می باشد.
نمونه-عمل-جراحی-زیبایی-بینی-مردانه
نمونه-عمل-جراحی-بینی-مردانه-دکتر-طاهری-نیا

 بیشتر بخوانید: عمل بینی پهن و گوشتی

هدف از انجام عمل جراحی بینی مردانه

آقایان معمولا انگیزه متفاوتی نسبت به خانم ها برای جراحی بینی دارند. بعضی از آن ها صرفا با هدف رفع عیوب بینی و با هدف درمان، این جراحی را انجام می دهند و عده ای دیگر صرفا برای زیبایی ظاهری و جذابیت هر چه بیشتر چهره این کار را  انجام می دهند. معمولا مردان به دنبال بینی های بزرگتر و محکم تر از خانم ها هستند و ظاهر برجسته و خشن را بیشتر می پسندند. هدف آن ها در رابطه با نوک بینی، نازکی و سربالایی کمتری نسبت به مقداری است که خانم ها به دنبال آن هستند.

دلیل انجام جراحی بینی آقایان

عمل-بینی-قوزدار-آقای-30-ساله
عمل-جراحی-بینی-گوشتی-مردانه
  • بزرگ بودن بینی و نوک آن
  • افتادگی نوک بینی
  • انحراف بینی
  • نافرم بودن شکل بینی بعد از عمل اولیه
  • نامتقارن بودن سوراخ های بینی
  • کج بودن مادرزادی بینی
  • داشتن قوز روی بینی
  • پهن بودن و گوشتی بودن بینی
  • کجی و بدفرمی بینی ناشی از شکستگی

تفاوت عمل جراحی بینی مردانه و زنانه

با توجه به اینکه خصوصیت های جنسیتی آقایان نسبت به خانم ها متفاوت است و از نظر اجزای چهره نیز تفاوت هایی با خانم ها دارند، تمایل ندارند که صورت آن ها ظریف به نظر برسد. یکی از مسائل مهمی که باید زمان انجام عمل جراحی بینی در نظر گرفته شود، این موضوع است که شکل بینی بعد از عمل با سایر اجزای صورت تناسب داشته باشد. مثلا آقایانی که فرم گونه، فک، پیشانی و چشم هایشان درشت است، بهتر است که فرم بینی بسیار کوچک و عروسکی انتخاب نشود. مدت زمان تورم، نتیجه نهایی و ترمیم در آقایان بیشتر از خانم ها است. بنابراین نباید انتظار بینی ظریف و کوچک را در آقایان داشت.

به طور طبیعی بینی مردان به دلیل داشتن توده عضلانی بیشتر، نیاز به اکسیژن بیشتری برای نگهداری و رشد بافت ماهیچه ای دارند. به طور تقریبی بینی های مردان درصدی از بینی های زنان بزرگتر می باشد. یکی دیگر از تفاوت های عمل جراحی بینی مردان و زنان در این است که بسیاری از خانم ها می خواهند به صورتی عمل بینی را انجام دهند که به وضوح دیگران متوجه آن شوند، اما در مردان خلاف این موضوع صدق می کند و اکثریت آن ها خواهان عمل بینی طبیعی می باشند و تمایل ندارند تغییرات ایجاد شده در بینی شان مشهود باشد.

بیشتر بخوانید: بهترین جراح بینی در تهران

اهمیت انتخاب جراح خوب برای جراحی بینی مردانه

قبل از انجام جراحی بینی آقایان، باید در انتخاب پزشک خود دقت لازم را به خرج دهید و از حاذق بودن جراح خود و تبحر او در زمینه جراحی اطمینان حاصل کنید. زیرا چنانچه پزشک شما از توانایی کافی برخوردار نباشد، نه تنها بینی فرم ایده آل را به خود نخواهد گرفت و شما را دچار مشکلات مختلف از جمله مشکلات تنفسی خواهد کرد و همچنین عوارضی مانند افتادگی نوک بینی ممکن است برای شما پیش بیاید.

  • یک جراح بینی خوب باید دانش و آگاهی های لازم درباره عمل بینی آقایان را داشته باشد.
  • زمانی که برای انجام عمل جراحی بینی به یک متخصص گوش و حلق و بینی مراجعه می کنید، آن پزشک می بایست مشاوره های لازم در خصوص ایرادات بینی، عمل جراحی و … را به شما بدهد.
  • چنانچه مراجعه کننده فرم خاصی برای بینی خود در نظر گرفته و انتظارات نابجا از عمل بینی دارد و این امر سبب به وجود آمدن مشکلات تنفسی بعد از عمل می شود، باید او را از این موضوع آگاه کند.
عمل-بینی

 

هزینه جراحی بینی مردانه

هزینه جراحی زیبایی مردانه به عوامل مختلفی بستگی دارد و نمی توان برای آن هزینه دقیقی اعلام کرد. به دلیل اینکه بینی فرد باید توسط جراح بینی بررسی شود و پس از جلسه مشاوره با پزشک، برآورد هزینه نهایی عمل جراحی بینی انجام می شود. بنابراین برای کسب اطلاعات دقیق از هزینه جراحی بینی مردانه به جراح و متخصص گوش و حلق و بینی مراجعه نمایید.

سن مناسب برای جراحی بینی مردانه

جراحی بینی در آقایان باید زمانی انجام شود که رشد کامل بینی انجام شده باشد و فرد از لحاظ جسمی و فکری به بلوغ رسیده باشد. چنانچه این جراحی در سنین کم و قبل از رشد کامل بینی انجام می شود، می تواند تاثیرات نامطلوبی با خود به همراه داشته باشد. از این رو بهترین سن برای جراحی بینی مردانه بین سنین 18 تا 65 سال می باشد.

کلام آخر

جراحی بینی مردانه با هدف اصلاح مشکلات بینی و تغییر فرم آن انجام می شود. به دلیل اینکه در ساختار بینی خانم و آقایان تفاوت وجود دارد و پوست بینی آقایان از خانم ها کلفت تر بوده و اندازه پهن تری دارد، جراحی آن نیز نسبت به جراحی بینی خانم ها تفاوت هایی دارد که در این مقاله به آن پرداختیم. یک جراحی زیبایی بینی مردانه خوب باعث می شود که بینی آقایان متناسب با سایر اجزای چهره باشد و بیش از اندازه کوچک نشود تا چهره آن ها را غیر طبیعی نماید.

دکتر علی طاهری نیا

دکتر علی طاهری نیا

دکتر علی طاهری نیا متولد ۱۳۵۶ تهران، فارغ التحصیل پزشکی عمومی درسال ۸۳ از دانشگاه علوم پزشکی ایران و فارغ التحصیل سال ۹۱ در رشته تخصصی گوش، حلق و بینی از دانشگاه علوم پزشکی اصفهان می باشند. ایشان عضو انجمن جراحان گوش، حلق و بینی ایران هستند و بیشتر در کنگره های مرتبط با رشته تخصصی از جمله کنگره های بین المللی راینولوژی ایران شرکت نموده اند.
برچسب ها:
مقالات مرتبط
پرسش و پاسخ تکمیلی

سوالات شما در اسرع وقت پاسخ داده شده و از طریق ایمیل اطلاع رسانی خواهد شد

2 دیدگاه ها
  1. محمد عباسی

    سلام من اگر دوباره به قبل از عمل برگردم باز هم دکتر طاهری نیا عزیز رو انتخاب میکنم

    پاسخ
    • دکتر علی طاهری نیا

      از رضایت شما بسیار خرسندیم دوست عزیز.

      پاسخ
یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *