دکتر علی طاهری نیا 4 جراحی بینی 4 جراحی انحراف بینی
مدت زمان مطالعه2 دقیقه

جراحی انحراف بینی

مدت زمان مطالعه2 دقیقه
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!

جراحی انحراف بینی :

جراحی انحراف بینی یکی از روش های درمانی با هدف اصلاح عملکرد بینی است . انحراف بینی به دلیل انحراف سپتوم یا تیغه میانی به وقوع می پیوندد سپتوم یا تیغه میانی دقیقا در خط وسطی صورت جای دارد و می تواند به هر دلیل از جای خود تغییر وضعیت داده و به یکی از طرفین متمایل شود . به این ترتیب ایراداتی را برای عملکرد و فرم بینی سبب می شود . به عنوان مثال بروز انحراف در بینی موجب گرفتگی یکی از حفرات بینی و در موارد حاد موجب گرفتگی هر دو سوراخ می شود انسداد و گرفتگی بینی علاوه بر خر و پف و تنفس ناقص ، در درازمدت عفونت سینوس ، سردرد ، ناراسایی های تنفسی و . . . را در پی خواهد داشت به همین دلیل جراحی انحراف بینی علاوه بر اصلاح فرم و عملکرد برای بهبودی و سلامتی بیمار لازم و ضروری است . البته ناگفته نماند که انحراف بینی در مواردی مادرزادی است و گاه به دلیل اعمال ضربه به بینی ایجاد می شود .

جراحی انحراف بینی

هدف از جراحی :

اصلی ترین هدف جراحی سپتوپلاستی ، هم تراز نمودن سپتوم و برطرف نمودن زائده های ایجاد شده است . تا با بهبود قرارگیری تیغه میانی و برقرار ساختنن جریان هوا به میزان مساوی در هر دو بخش ، حس بویایی بیمار نیز تقویت شود و حالت عادی به خود بگیرد . با کمک این جراحی اگر بیمار با خونریزی های ناخواسته بینی درگیر بوده باشد ، به سلامت کامل دست یافته و دیگر درد و التهابی را حس نخواهد کرد .

انجام جراحی :

برای انجام این عمل بنا بر حال بیمار از بیهوشی عمومی استفاده می شود . در حالت عادی برای انجام جراحی انحراف بینی ، برشی در یک سوی بینی ایجاد می شود تا جراح بینی به سپتوم دسترسی یابد پس از آن غشای مخاطی بالا زده می شود و تیغه یا سپتوم منحرف به جای خود بازمی گردد . گاه لازم است یک طرف بینی که افزایش حجم یافته تراش بخورد و به سمت دیگر بینی غضروف یا گرافت اضافه شود . در آخر لایه مخاطی به جایگاه ابتدایی بازگشته و پوست رویی به کمک بخیه فیکس می شود . و پس از اتمام جراحی وبازگشت به خانه بیمار می تواند مراقبت های بعد از جراحی بینی را از سر بگیرد .

با تشکر مدیریت سایت دکتر طاهری نیا جراح بینی و متخصص گوش و حلق و بینی .

هفده − 9 =

Call Now Buttonتماس با پزشک