دکتر علی طاهری نیا » جراحی بینی » تفاوت جراحی بینی گوشتی و استخوانی
مدت زمان مطالعه ۸ دقیقه

تفاوت جراحی بینی گوشتی و استخوانی

تفاوت جراحی بینی گوشتی و استخوانی بحثی است که در افراد پس از تصمیم‌گیری به جراحی ایجاد می‌شود. امروزه با پیشرفت جامعه میل به داشتن صورتی زیبا و بی نقص افزایش یافته است که افراد زیادی را به سمت جراحی‌های زیبایی سوق داده است یکی از جراحی‌هایی که طرفداران بی‌شماری را به خود اختصاص داده است جراحی بینی است. تصمیم‌گیری به جراحی بینی سوالاتی را برای فرد ایجاد می‌کند از جمله تفاوت جراحی بینی گوشتی و استخوانی، نتیجه دهی جراحی بینی گوشتی و استخوانی، تفاوت مراقبت در بینی گوشتی با استخوانی و آیا آیا تفاوتی در هزینه جراحی بینی استخوانی و گوشتی وجود دارد؟ همراه ما در این مقاله باشید تا به نگرانی‌ها در مورد جراحی بینی گوشتی و استخوانی بپردازیم. در این مقاله قصد داریم درباره تفاوت جراحی بینی گوشتی و استخوانی اطلاعات مفیدی در اختیار شما قرار دهیم. با ما در ادامه همراه باشید. در ابتدا نمونه کارهای جراحی بینی دکتر علی طاهری نیا را مشاهده کنید:

تفاوت-بینی-گوشتی-و-استخوانی
تفاوت-جراحی-بینی-گوشتی-و-استخوانی
فرق-بین-جراحی-بینی-استخوانی-و-گوشتی

انواع جراحی بینی

بینی‌ها به دو دسته گوشتی و استخوانی تقسیم می‌شوند و ضخامت پوست تفاوت بارزی است که در بینی گوشتی با استخوانی وجود دارد به بیان دیگر ضخامت پوست در بینی استخوانی نازک یا متوسط و اسکلت محکم‌تری نسبت به بینی گوشتی دارد.

حال این سوال برای افرادی که تصمیم به جراحی بینی دارد ایجاد می‌شود که تفاوت جراحی بینی گوشتی و استخوانی چیست؟ و آیا نتیجه‌دهی در بینی گوشتی و استخوانی متفاوت است؟

اولین و مهم‌ترین نکته در جراحی بینی هنر، ظرافت و تبحر جراح است. در جراحی بینی چه گوشتی چه استخوانی مهارت جراح بسیار مطرح است. 

به گفته دکتر علی طاهری نیا، جراح بینی معمولا ما به بیمارانی که بینی گوشتی دارند یا سایز اولیه بینی بزرگ باشد و تغییر سایزی در عمل زیاد است، یعنی بینی به نسبت قبل خیلی کوچک شده باشد، این ین توضیح را می دهیم که تورم بینی این بیماران بیشتر است و مدت زمانی که طول می کشد بینی جا بیفتد، بیشتر از یکسال است.

توضیحات بیشتر در این زمینه از زبان دکتر علی طاهری نیا، جراح بینی را در ویدئوی روبرو مشاهده کنید:

جراحی بینی استخوانی

 آنچه در جراحی بینی استخوانی اهمیت دارد، هنر، ظرافت و تبحر جراح است به دلیل اینکه نازک بودن پوست به راحتی بافت های زیرین و ناهمواری ها را آشکار می سازد پس وجود لبه های تیز ناشی از برش جراحی بر روی اسکلت بینی و کوچکترین ناهمواری بر بافت های زیرین به وضوح از روی پوست مشهود شده و ظاهری ناپسندی ایجاد می نمایند. عده ای بر این باورند که جراحی بینی استخوانی راحت تر از جراحی بینی گوشتی است. این امر در صورتی صحت دارد که پوست بینی حالت نرمالی داشته باشد. به بیانی دیگر پوست ضخیم آشکارترین عیوب اسکلت را هم پنهان می‌کند و بزرگترین چالش در جراحی بینی، پوستی ضخیم است. البته همانطور که گفته شد، تجربه و ظرافت جراح بینی در این نوع جراحی غیرقابل چشم پوشی است. البته طول دوره بهبودی پس از جراحی بینی برای اشخاص دارای بینی استخوانی کوتاه تر بوده و جراحات و زخم های سطحی زودتر بهبود می‌یابند. لازم به ذکر است که خونرسانی به غضروف به مدت6 الی 10 ماه زمان می برد که در این مدت رعایت نکات مراقبتی لازم و ضروری است تا فرم بینی تغییری نکند

تفاوت-هزینه-جراحی-بینی-گوشتی-واستخوانی
فرق-بینی-گوشتی-و-استخوانی

جراحی بینی گوشتی

جراحی بینی گوشتی نیز می تواند هم به روش جراحی باز و هم به روش جراحی بسته انجام شود. می توان در صورت نیاز با اعمال برش های دقیقی ، سایز سوارخ ها و پره ها را کاهش داده و با دستکاری و حذف بخش های زائدی از غضروف، کاهش سایز را اعمال نمود. ممکن است نگرانی بازگشت در افرادی که بینی گوشتی دارند زیاد باشد و این تصور برای فرد ایجاد شود که پس از جراحی بینی به حالت اولیه خود باز می‌گردد. این نگرانی در بینی‌های گوشتی در زمان قدیم که جراحی به روش سنتی انجام می‌شد جایز بود اما امروزه با روش‌های جدید امکان بازگشت در بینی‌های گوشتی به کمترین حد و یا حتی به صفر رسیده است.

به طور کلی از لحاظ نتیجه عمل، بینی‌های استخوانی نتیجه بهتری نسبت به بینی‌های دیگر می‌گیرد. ورم پس از عمل کمتر است و بینی خیلی سریع تر جا افتاده می‌شود. در بینی‌های گوشتی کاهش تورم زمان بیشتری می‌برد، مخصوصا در چند ماه اول بینی تورم قابل توجهی دارد. بینی‌های گوشتی نیاز به مراقبت‌های بیشتری دارد تا بینی جا بیفتد.

مراقبت های پس از جراحی بینی گوشتی بسیار مهم است و لازم است مدت بیشتری از چسب بینی استفاده شود تا فرم بینی تغییر نکند و با تکنیک های خاصی که پزشک تجویز می کند امکان جلوگیری از پیدایش زائده های پوستی و گوشتی وجود دارد.

تفاوت بینی جراحی بینی گوشتی و استخوانی

جراحی بینی گوشتی و استخوانی از لحاظ تکنیک جراحی تفاوتی با هم ندارد. با پیشرفت علم پزشکی و استفاده از تجهیزات به روز، جراحی بینی گوشتی نیز با همان تکنیک جراحی بینی گوشتی انجام می شود. برای هر دو نوع بینی استخوانی و گوشتی می توان از جراحی بینی باز و جراحی بینی بسته استفاده کرد که نوع جراحی با صلاحدید جراح مشخص می شود.

معمولا جراحی بینی گوشتی به دلیل پوست ضخیم از جراحی بینی استخوانی سخت تر انجام می شود و دوران نقاهت طولانی تری خواهد داشت. به طور کلی نتیجه این جراحی ها با هم متفاوت می باشد و بستگی به مهارت جراح دارد. جراح حاذق و با تجربه می تواند باعث ایجاد نتیجه بسیار خوب و مطلوب از یک بینی گوشتی شود. در برخی مواقع بینی های گوشتی نیاز به تقویت غضروف دارند تا از افتادگی و فرو رفتگی بینی پس از جراحی جلوگیری شود. اگر جراح از تکنیک های به روز و درست استفاده نماید، حتی نتیجه جراحی بینی گوشتی نیز می تواند به خوبی جراحی بینی استخوانی باشد.

01:45
truncate dir-rtl

فیلم جراحی بینی گوشتی مردانه با پوست ضخیم

آیا تفاوتی درهزینه جراحی بینی استخوانی و گوشتی وجود دارد؟

به طور کلی تفاوتی در هزینه جراحی بینی استخوانی و گوشتی وجود ندارد. چنانچه ایرادات و مشکلات بینی زیاد باشد، جراح مبلغ بیشتری را به بیمار اعلام خواهد کرد. گاهی ممکن است جراحی های درمانی مانند جراحی پولیپ بینی همزمان با عمل زیبایی انجام شود که این مورد باعث افزایش هزینه جراحی خواهد شد.

برای اطلاع از هزینه دقیق جراحی بینی باید به جراح بینی حاذق مراجعه کنید و تحت معاینه و بررسی قرار بگیرید. برای مشاوره و اطلاع از هزینه ها می توانید با مطب دکتر علی طاهری نیا با شماره 44268034-021 تماس بگیرید.

سوالات متداول

نتیجه‌گیری

تصمیم‌گیری به انجام عمل‌های زیبایی همیشه نگرانی‌هایی را برای فرد به‌همراه دارد از جمله نگرانی‌هایی که در جراحی بینی وجود دارد تفاوت در جراحی بینی گوشتی و استخوانی است که در این مقاله به آن پرداختیم.

نکته‌ای که پس از تصمیم‌گیری به جراحی باید به آن توجه داشته باشیم انتخاب یک پزشک ماهر و با تجربه است که در نتیجه‌دهی جراحی و همچنین عوارض پس از جراحی بسیار موثر است.

دکتر علی طاهری نیا

دکتر علی طاهری نیا

دکتر علی طاهری نیا متولد ۱۳۵۶ تهران، فارغ التحصیل پزشکی عمومی درسال ۸۳ از دانشگاه علوم پزشکی ایران و فارغ التحصیل سال ۹۱ در رشته تخصصی گوش، حلق و بینی از دانشگاه علوم پزشکی اصفهان می باشند. ایشان عضو انجمن جراحان گوش، حلق و بینی ایران هستند و بیشتر در کنگره های مرتبط با رشته تخصصی از جمله کنگره های بین المللی راینولوژی ایران شرکت نموده اند.
برچسب ها:
مقالات مرتبط
پرسش و پاسخ تکمیلی

سوالات شما در اسرع وقت پاسخ داده شده و از طریق ایمیل اطلاع رسانی خواهد شد

0 دیدگاه
یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *