دکتر علی طاهری نیا » جراحی بینی » هزینه جراحی بینی استخوانی در سال 1403 چقدر است؟
مدت زمان مطالعه ۵ دقیقه

هزینه جراحی بینی استخوانی در سال 1403 چقدر است؟

هزینه‌ جراحی بینی استخوانی به عوامل مختلفی بستگی دارد که پیش از جراحی بینی لازم است با آنها آشنا شوید. درک عوامل تاثیرگذار بر هزینه‌ی جراحی به شما کمک می‌نماید تا آگاهانه نسبت به جراحی خود اقدام نمائید. در ادامه‌ی این مقاله به عوامل موثر در هزینه‌های جراحی بینی استخوانی می‌پردازیم.

ویدئوی جراحی بینی استخوانی که توسط دکتر علی طاهری نیا، متخصص گوش و حلق و بینی انجام شده است را مشاهده کنید.

00:40
truncate dir-rtl

نمونه جراحى بينى مراجعه كننده عزيزمون

عوامل موثر بر هزینه‌ی جراحی بینی استخوانی

شاید برای شما پیش آمده باشد که از جراحان بینی متفاوتی قیمت جراحی بینی استخوانی را گرفته باشید و هزینه های اعلام شده یکسان نباشد. دلیل این موضوع عوامل مختلفی است که در هزینه نهایی موثر هستند. جراح با بررسی این عوامل در کنار یکدیگر اقدام به تعیین هزینه خواهد کرد. در ادامه به توضیحاتی درباره عوامل موثر بر هزینه جراحی بینی استخوانی می پردازیم.

1. تخصص و شهرت جراح

جراحی بینی استخوانی ممکن است توسط جراح گوش و حلق و بینی و یا جراح پلاستیک انجام شود. پزشکان بر اساس تجربه‌ای که در جراحی دارند و با توجه به شهرت خود ممکن است هزینه‌های بسیار متفاوتی را دریافت نمایند. هزینه‌هایی که جراح به عنوان دستمزد دریافت می‌نماید مهمترین بخش هزینه‌ جراحی بینی استخوانی است. پیشنهاد می‌شود جهت جراحی به یک پزشک متخصص و با تجربه‌ی کافی مراجعه نمائید. پزشکان با تجربه در اکثر موارد جراحی‌های موفق دارند که مورد قبول بیماران نیز واقع می‌شود.

برای کسب نتیجه خوب و مورد انتظار از جراحی، قبل از عمل به خوبی تحقیق کنید و بهترین جراح بینی استخوانی را انتخاب نمایید.

2. منطقه و موقعیت جغرافیایی

هزینه‌های زندگی در قسمت‌های مختلف کشور ما متفاوت است. در مناطق روستایی و شهرهای کوچک معمولاُ هزینه‌های زندگی کمتر بوده و در کلانشهرها هزینه‌های زندگی افزایش می‌یابد. همچنین تقاضای جراحی بینی استخوانی (با توجه به فرم بینی در نژاد خاصی که در آن منطقه ساکن است) در برخی شهرها ممکن است بیشتر باشد. هرچقدر که هزینه‌های زندگی در منطقه‌ای بالاتر باشد و یا تقاضای جراحی در یک شهر بیشتر باشد، هزینه‌ی جراحی بینی استخوانی نیز افزایش می‌یابد.

گاهی اوقات هزینه‌های جراحی در مناطق مختلف یک شهر نیز می‌تواند کاملاً با یکدیگر متفاوت باشد.

هزینه عمل بینی استخوانی
قیمت عمل بینی استخوانی

3. روش جراحی بینی استخوانی

جراحی بینی استخوانی ممکن است به روش باز و یا بسته انجام شود. روش جراحی باز پیچیدگی‌های بیشتری دارد در نتیجه هزینه‌های جراحی بینی به روش باز بیشتر است. انتخاب روش جراحی با توجه به مشکلاتی که بینی دارد و نظر جراح انتخاب می‌شود. به عنوان مثال اگر در حین جراحی، پیوند غضروف نیاز باشد هزینه‌های جراحی با توجه به پیچیدگی جراحی افزایش می‌یابد.

جراحی بینی ترمیمی نسبت به جراحی بینی اولیه بسیار پیچیده‌تر بوده و حتماُ باید توسط یک جراح با تجربه انجام شود. افرادی که برای بار دوم و سوم اقدام به جراحی بینی استخوانی می‌نمایند هزینه‌های بسیار بیشتری را نسبت به افرادی که اولین جراحی خود را انجام می‌دهند باید پرداخت نمایند.

بیشتر بخوانید: جراحی بینی مردانه

4. هزینه‌ بیهوشی و اتاق عمل

جراحی بینی استخوانی ممکن است با بیهوشی عمومی و یا بی‌حسی موضعی انجام شود. هر کدام از روش‌های بیهوشی و بی‌حسی، هزینه‌های متفاوتی را در بر دارند.

هزینه‌های اتاق عمل شامل هزینه‌ی پرستار، تکنسین‌های اتاق عمل، دارو و تجهیزاتی است که در اتاق عمل استفاده می‌شود.

جراحی بینی استخوانی ممکن است در یک بیمارستان و یا یک کلینیک جراحی پیشرفته انجام شود. هزینه‌های دریافتی هر کدام از این مراکز متفاوت است.

5. مراقبت‌های پیش و پس از جراحی بینی استخوانی

این بخش از هزینه‌ها شامل این موارد می‌شود:

  • مشاوره‌های پزشکی پیش از جراحی
  • آزمایش‌ها و تصویربرداری‌های پیش از جراحی
  • هزینه‌ی داروهایی که پس از جراحی باید مصرف نمائید.
  • هزینه‌ی مراقبت‌های پس از جراحی در صورت نیاز
  • هزینه‌ی ویزیت‌های پس از جراحی

6. هزینه‌ جراحی ترمیمی بینی استخوانی

در صورتی که از نتایج جراحی اولیه‌ی خود راضی نباشید می‌توانید جهت جراحی ترمیمی اقدام نمائید. این جراحی معمولاُ نسبت به جراحی اولیه هزینه‌ی بیشتری خواهد داشت بنابراین باید در انتخاب جراح اولیه‌ی خود دقت نمائید تا بتوانید نتایج مطلوب را از همان جراحی اولیه کسب نمائید.

7. جراحی‌های همزمان

در صورتی که تمایل داشته باشید جراحی بینی استخوانی با سایر جراحی‌های زیبایی مانند لیفت ابرو، لیفت پیشانی، تزریق چربی و غیره به صورت همزمان انجام شود، هزینه‌ی نهایی جراحی شما نیز افزایش خواهد یافت.

هزینه‌ نهایی جراحی بینی استخوانی چقدر است؟

با توجه به تمام مواردی که در این مقاله ذکر کردیم هزینه‌ی جراحی بینی استخوانی در مناطق مختلف، با توجه به تخصص و تجربه‌ی پزشک و همچنین با در نظر داشتن روش جراحی می‌تواند هزینه‌های بسیار متفاوتی را در بر داشته باشد. جهت اطلاع از هزینه‌های جراحی ابتدا باید به یک جراح با تجربه مراجعه نمائید تا پس از معاینه و مشاوره، قیمت نهایی جراحی به شما اعلام شود.

کلام آخر

توصیه می شود جراح خود را بر اساس تجربه و تخصص و نه بر اساس هزینه‌ انتخاب نمائید. با اینکه هزینه‌هایی که یک جراح دریافت می‌نماید بسیار مهم است اما این نکته را در نظر داشته باشید که افراد بسیاری به دلیل مراجعه به یک جراح کم تجربه نه تنها نتایج مطلوب را از جراحی کسب نکردند بلکه مجبور به انجام جراحی‌های ترمیمی نیز شده‌اند. جراحی ترمیمی علاوه بر هزینه‌های بیشتری که برای شما خواهد داشت منجر به بروز عوارض جانبی پس از جراحی و مشکلات دیگر نیز خواهد شد.

بنابراین همواره این نکته را به یاد داشته باشید هزینه‌هایی که برای جراحی بینی استخوانی خود در نظر می‌گیرید هزینه‌هایی است که جهت افزایش اعتماد به نفس و بهبود ظاهر خود برای تمام عمر خواهید داشت.

دکتر علی طاهری نیا

دکتر علی طاهری نیا

دکتر علی طاهری نیا متولد ۱۳۵۶ تهران، فارغ التحصیل پزشکی عمومی درسال ۸۳ از دانشگاه علوم پزشکی ایران و فارغ التحصیل سال ۹۱ در رشته تخصصی گوش، حلق و بینی از دانشگاه علوم پزشکی اصفهان می باشند. ایشان عضو انجمن جراحان گوش، حلق و بینی ایران هستند و بیشتر در کنگره های مرتبط با رشته تخصصی از جمله کنگره های بین المللی راینولوژی ایران شرکت نموده اند.
برچسب ها:
مقالات مرتبط
پرسش و پاسخ تکمیلی

سوالات شما در اسرع وقت پاسخ داده شده و از طریق ایمیل اطلاع رسانی خواهد شد

0 دیدگاه
یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *