دکتر علی طاهری نیا 4 جراحی بینی 4 درمان انحراف بینی
مدت زمان مطالعه4 دقیقه

درمان انحراف بینی

مدت زمان مطالعه4 دقیقه
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!

درمان انحراف بینی

درمان انحراف بینی برای بینی هایی که با مشکلاتی چون کج بودن بینی ، انحراف تیغه میانی  و یا دیگر ناهنجاری ها توسط جراح بینی انجام می شود .

افرادی که دچار انحراف بینی هستند دارای یکی از علائم زیر هستند که عبارتست از :

• بینی به طور مشخص کج است .
  • ترشحاتی که از داخل بینی می آید .
  • انسداد بینی

عواملی که باعث ایجاد انحراف بینی یا کجی بینی می شود می تواند متفاوت باشد مانند ضربه ای که به بینی ایجاد می شود ، رشد سریع و یا جراحی بینی . و عوارض هایی که بر اثر انحراف بینی روی دهد می تواند باعث خونریزی بینی و یا عفونت بینی شود به همین دلیل بعد از ایجاد انحراف بینی سریعاً باید تحت درمان قرار بگیریم .

درمان‌ انحراف بینی

• برای کاهش انسداد معمولاً پزشک اقدام به برداشت زیر مخاط می کند .
  • با استفاده از جراحی رینوپلاستی بدشکلی را درمان می کند
  • برای کاهش انسداد بینی سپتوپلاستی صورت می گیرد.

دارو در انحراف بینی

• اگر فرد دچار انحراف به صورت کم باشد ولی ترشح بینی داشته باشد می تواند از دارو ی ضد احتقان استفاده کند .
  • برای جلوگیری از عفونت پزشک آنتی بیوتیک تجویز می کند .
  • استفاده از اسپری بینی بدون نسخه پزشک ممنوع می باشد.

توجه داشته باشید این جراحی انحراف بینی  به صورت نیمه بیهوشی یا بیهوشی عمومی قابل انجام است و مدت زمانی که طول می کشد جراحی صورت بگیرد بین نیم ساعت تا یک ساعت است و بیمار بعد از جراحی می تواند همان روز مرخص شود و نیازی به بستری شدن ندارد .مراقبت بعد از جراحی از جمله موارد بسیار مهم در جراحی بینی محسوب می شود توصیه می شود مقاله ی مراقب های بعد از جراحی بینی داخل سایت را کامل مطالعه فرمایید .
نکات مهم درجراحی انحراف بینی

• این جراحی هیچ گونه برشی بر روی بینی زده نمی شود زیرا جراحی ار داخل بینی صورت می گیرد .
  • داروهای پزشک را طبق نسخه پزشک مصرف کنید .
  • شست و شوی با سرم برای جلوگیری از گرفتگی بینی طبق دستور پزشک انجام دهید.

انحراف بینی و تنفس

انحراف بینی جزء ناهنجاری هایی است که افراد زیادی در سطح جامعه به آن مبتلا هستند که در ظاهر برخی از افراد کاملا نمایان و مشخص است و در برخی از افراد به وضوح دیده نمی شود. وجود این عارضه تنفس را با مشکل مواجه می کند و نفس کشیدن برای فرد سخت و دشوار خواهد شد.

انحراف تیغه بینی

انحراف بینی چگونه در فرآیند تنفس مشکل ایجاد می نماید؟ یا چه نوع اختلالی به حساب می آید؟

باید گفت که این نوع اختلال در بینی باعث می شود که تیغه جداکننده بینی دچار خمیدگی یا شکستگی شود. تیغه در قسمت جلو از یک غضروف 4 گوش ایجاد شده که از ناحیه پشت و کف به چند استخوان دیگر وصل می باشد. چنانچه انحراف زیاد باشد، مشکلاتی را برای فرد به همراه می آورد. مانند رخ داد یک یا هر دو سوراخ بینی به انسداد و گرفتگی شدن. طبیعی است گرفتگی روی تنفس فرد تاثیر می گذارد و گاهی آن را به طور کامل مختل می نماید. توصیه می شود برای این منظور به پزشک یا جراح بینی حتما مراجعه نماید.

انحراف-بینی-و-تنفس

به منظور کسب اطلاعات بیشتر در زمینه انحراف بینی بهتر است به دکتر علی طاهری نیا مراجعه نمایید.

علائم انحراف بینی

• گرفتگی یک یا هر دو سوراخ بینی
  • ایجاد مشکل در نفس کشیدن
  • ظاهر زشت
  • کاهش اعتماد به نفس در فرد
  • خون دماغ شدن
  • تنفس صدادار
  • خروپف کردن
  • اختلال و ناهنجاری در هنگام خواب
  • خشکی دهان به دلیل تنفس با دهان باز
  • احساس فشار و گرفتگی در مجرای تنفسی بینی
  • درد در ناحیه سر و صورت
  • ترشحات پشت حلق
  • عفونت مکرر سینوس
  • قطع تنفس در خواب ( این عارضه به ندرت رخ می دهد وچنانچه صورت گیرد منجربه اختلالات قلبی ـ عروقی خواهد شد)

شایان ذکر است که گفته شود انحراف بینی در تنفس ایجاد مشکل می نماید اما در مسئله سردرد هیچ گونه ارتباطی ندارد و می تواند حاصل میگرن یا سردرد تنشی باشد. اما اگر انحرافات شدیدی در بینی باشد به طوری که با دیواره جانبی بینی تماس پیدا نماید (اصطلاحا دارای نقاط تماسی شود) می تواند به سردرد نیز خاتمه یابد. به هر حال بینی، عضو مهمی است و عصب های فراوانی دارد که می تواند در ایجاد دردهای سر و صورت نقش مهمی را داشته باشد که برای رفع این عارضه بهتر است به یک جراح بینی حاذق مراجعه شود.

منتظر انتقادات و پیشنهادات شما عزیزان هستیم .

1 + یک =

Call Now Buttonتماس با پزشک