هزینه اتوپلاستی گوش

یکی از شایع ترین عمل جراحی گوش در حال حاضر، عمل زیبایی اتوپلاستی گوش است. برجسته بودن گوش ها(گل کلمی) نه تنها یک اختلال زیبایی – شناختی است، بلکه به علت واکنش نشان دادن اطرافیان و دوستان وحتی جامعه، باعث ایجاد مشکلات روحی – روانی برای فرد می شود، به خصوص در دوران کودکی و نوجوانی فرد، که سن مدرسه ان ها است.

در اغلب موارد علت برجسته بودن گوش، تغییر شکل در تشکیل غضروف های گوش است که آیا غضروف نرم است یا نه.

این عارضه می تواند در مرحله رشد کودک رخ دهد.  که حتما باید برای زیبایی آن در کودکی اقدام شود.

جراحی گوش با بی حسی عمومی یا موضعی ( تزریق لیدوکایین) صورت می گیرد. برای کاهش هیجان بیمار، از داروهای ضد اضطراب استفاده می شود، تا فرد در حین عمل خوابیده باشد.  پوست و لاله گوش را با برشی کوچک در پشت گوش بر می دارند و برای چسباندن غضروف به نزدیکی سر کمی از پشت، غضروف ها را می تراشند و سپس بخیه می زنند. انجام این عمل بسیار دقیق است و هیچ گونه زخم یا بخیه در گوش به جا نمی ماند.

انجام این عمل بی خطراست .چنانچه فرد بزرگسال باشد می تواند بعد از عمل به کارهای روزمره خود بازگردد و اگر کودک باشد بهتر است یکی دو شب تحت مداوای پزشک در بیمارستان بستری شود و تا یک هفته از فعالیت های از خارج منزل اجتناب نماید و تا 10 روز استحمام ننماید، تا دچار عفونت نشود. فرد برای التیام دردش با تجویز پزشک ، از پمادهای آنتی بیوتیک دار استفاده می نماید. برای عدم بازگشت گوش به شکل اولیه باید تا یک ماه از هدبند استفاده کند. در حین خواب نیز باید قرار دهد.

چه افرادی کاندیدای اتوپلاستی هستند؟

هر کسی که از اندازه و شکل یا ظاهر گوش خود رنج می برد، می تواند عمل زیبایی اتوپلاستی گوش را انجام دهد. این روش برای کودکان 4 تا 16سال بسیار مناسب تر است.  زیرا در سن هفت سالگی تا زمانی که رشد گوش کودک (بیش از 85٪ از اندازه گوش در سن هفت سالگی) کامل نشده باشد، غضروف هنوز نرم وانعطاف پذیر است و با انجام عمل اتوپلاستی  خیلی زود گوش شکل می گیرد.

هزینه عمل زیبایی اتوپلاستی  بر اساس کارایی و پختگی پزشک است و بر اساس وضعیت بیمار صورت می گیرد.  با این حال، برخی از جراحان گاهی اوقات هزینه عمل جراحی را 20٪ یا 30٪ از هزینه های می گیرند.

2 دیدگاه در هزینه اتوپلاستی گوش
  1. سلام . متقاضی عمل اتوپلاستی هستم در مراکز درمانی با تعرفه دولتی 09124068204